fredag 20 november 2015

Idag hade jag en mycket intressant dag. Den började med att jag fick i uppgift att fota ett brudpar i ett litet cafe´i Fiskars. De hade gift sig tidigare men inte haft möjligt att ta några bröllops- eller brudpars bilder. Så vi sökte efter olika möjligheter att fota på något vackert ställe.

Valet föll till sist på cafe´Antigue, som ligger efter huvudgatan. Underligt nog har jag aldrig lagt märke till denna lilla pärla förut.


Förutom kaffe och annat smått och gott, kan man också få lunch här. Det är inrett i gammal stil, med massor av blickfång som man kan vila ögonen på.


Det "lilla" utbudet av tesorter som man kan njuta av.

Butiken är full av antikviteter som är till salu. Den här gången hade jag inte tid att beundra allt som finns, men en annan gång ska jag komma hit med riktigt god tid.


Ett helt rum full med böcker till salu. Den ena intressantare än den andra.

Möblerna var i gustaviansk stil, för maximal trivsel.

För att inte tala om de antika mässings ljusstakarna som var tända vår fotografering till ära.

Fönstren fulla av glas föremål. Bara att välja och vraka.

En plats på tumis.

När fotograferingen var över, njöt vi av lite fika. Jag hittade en jordgubbs kakbit som frestade mig med sina vackra röda färger.

När fotograferingen var över, njöt vi av lite fika. Jag hittade en jordgubbs kakbit som frestade mig med sina vackra röda färger.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar