fredag 27 november 2015

Friska vindar i Hangö...

Åkte till Hangö idag för att fota stritt-bilder...väderleksrapporten lova ca 20 m/s, men tror inte det blåste riktigt så hårt när jag var där.

Men, stritt-bilderna var ganska tråkiga så jag började experimentera med långa slutartider istället. Den här är tagen på Iso 50, f 27 och 6 sek.

Det var förskräckligt svårt att hålla linsen ren, eller rättare sagt, man fick torka den precis hela tiden. Trots att jag försökt redigera bort vattendroppar från bilderna, märker jag att jag har hur många som helst kvar ännu. Suuuck...

Den här igen är tagen med Iso 50, f 22 och 2 sek.

Ute vid vågbrytaren, bredvid smörmagasinet, kom det fräsande några militärbåtar förbi.

Man kunde leka "finn fem fel" eller "finn tio prickar" med bilden :P

Den här är tagen med trippel-exponering, dvs 3 gånger 1,5 sek på serietagning. Likaså bilden nedanför. Och tagen på Tulluddstranden förstås. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar