tisdag 25 augusti 2015

En skön augustikväll fick jag ett meddelande av en alert fotograf, som frågade om jag ville komma och fota fyrverkerier på kvällen. Svaret var givet, självklart ville jag det.

Det lär ska ha varit skolning i fyrverkeri. Alldeles för lite skolning enligt mitt tycke, det var fint men alldeles för kort. :)

Kompisfotografen, jag och ytterligare en fotograf med fru och barn, stod i ett vingligt fågeltorn och försökte hålla andan medan vi fotograferade. Minsta lilla skakning och bilderna skulle blivit helt suddiga. Myggmat blev man och vristen värkte (efter stukningen), men vad gör man inte för att få en bild? :)

Några dagar senare, var det dags för nästa evenemang i Ekenäs. Mums-Måns och T. Ledin skulle spela i Stallörsparken. Evenemanget började med andra artister redan klo 15.00, men då var jag själv på bastu-grill-kväll i Hangö. Senare, halv tio-tiden var det dag s för Måns och då satt gubben och jag på stranden i Ekenäs, och lyssnade, medan solen gick ner. Mängder av båtar hade kommit för att att också lyssna.

Om man är snål som jag så får man nöja sig med att lyssna och inte se. Dock hittade jag en liten glugg så att jag kunde ta en bild av Måns, men inget att skryta över precis. Nångång ska jag nog ändå unna mig lyxen av att både se och höra. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar