tisdag 28 april 2015

Nästan alla tog till flykten...


For land och rike runt igår för att hitta intressanta foto-objekt. Och minsann, jag såg så många olika djur och fåglar som jag inte gjort på länge. Det var hjortar, harar, tranor, svanar, havsörn, tjäder och många flera...

Problemet var att jag inte hann ta fram kameran innan de tog till flykten. Jag hann bara konstatera; åhå...där var en tjäder...och vips var den borta. Jag stannade bilen, smög mig tillbaka och försökte locka fram den. Jag provade t.o.m. att spela upp tjäderljud på mobilen, men nix, den lät sig inte lockas.  

De enda som tog det relativt lugnt var sångsvanarna. Jag provade att spela upp deras läte också på mobilen, vilket fick dem att i lugn och ro lägga sig ner.
Det finns ett ordspråk på finska som menar att det inte är köttet utan såsen som smakar. Så jag får väl säga att det inte är bilderna utan upplevelsen som är det fina.
Haaha, nej, det gick inte att lura mig själv, jag skulle ha velat ha bilderna också :/ ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar