fredag 14 november 2014



10-14.11.14  Efter det hektiska veckoslutet for jag till Rosala för att "vila" upp :) Nå nej, det blev nog en hel del fotat där också. Vi hade turen att ha några riktigt vackra morgnar, speciellt en när dimman låg tät över land och hav. Morgonrodnaden var ljuvlig och vattnet som en spegel.
Här kommer ett litet axplock av alla bilder jag tog de här dagarna.



Lite macro-fotografering övade jag också på. Oj vad det finns många små små svampar som är så vackra att fotografera.

Övergivna bykpojkar ;)



Här är vi faktiskt ute och kvällsfotograferar, vi övar på långa slutartider. Det ser ut att inte alls blåsa men lite små krusningar på vattnet fanns nog. Bilden ljuger så till vida att den är alldeles för ljus, men trevligare så tyckte jag, så att man ser vad bilden föreställer ;).

Jaa ni skulle bara veta hur jag anstaltade ;). Månne jag vågar berätta? Allt började som det skulle, vi ställde upp kamerona, ställde in skärpan efter en ficklampa, det var inte det lättaste i mörkret.
Sedan laddade jag vispeln med stålull och tände på, allt gick bra tills en lite större gnista flög in i plastpåsen och tände på resten av den långa stålullsremsan. Jag stampade på den och tyckte att jag fick den släckt, väntade en stund och tänkte att nu är den tillräckligt kall för att ta en ny sats stålull och ladda vispeln.
När jag började riva i ullen blossade elden upp på nytt så nu står jag här och svänger med en halvmeters brinnande stålullsremsa. Inte så klokt men det var nära till vattnet ifall jag hade fattat eld :P. Jag rekommenderar INTE att ni provar på samma sak. Och kom ihåg att när ni leker med elden så passa på när det är vått i gräs och mark så att ni inte ställer till med någon värre eldsvåda. :)

Såå vacker natt när molnen jagar över himlen, härligt att stå ute och njuta av det vackra skådespelet och öva långa slutartider :)

Sista morgonen, isande kall vind men vackert med molnen som kommer som slöjor över himlen med små sprickor i molntäcket som släpper igenom det vackra solljuset. Så småningom blev molntäcket tätare och tätare, då gav jag upp och började packa för hemresan :)
Mitt lånade motto står fast: "jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar