måndag 29 september 2014

29.9.14 - dags att börja med hemläxan från i somras ;) Det är ju bara ett par dagar kvar till deadline, så ingen brådska här inte :D Läxan gick ut på att fotografera porträtt i mjukt ljus och hårt ljus. Att måla med ljus, för att framhäva strukturer, användnings av upplättningsskärmar och blixtljus. Nåväl...jag fick min dotter och min kusin att ställa upp som modeller och assistenter, min externa blixt fungerade inte hur jag än försökte, så det fick bli naturligt ljus med upplättningsskärm. Min kusin har jag fotat ute i Hangö vid smörmagasinet. Klockan är ungefär halv se på kvällen, ingen klar sol men lite ljus fick jag för upplättningsskärmen i alla fall.

Min dotter är fotograferad inomhus, i trappuppgången på hotell Regatta. Här har vi använt enbart det naturliga ljuset från fönstret. Dessutom har jag i efterbehandlingen mörkat ner skuggorna för att framhäva konturerna med hårda skuggor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar