lördag 20 september 2014

19.9.14 - igår hittade jag en liten stund på kvällen att gå ut och fota den vackra solnedgången. Jag och min dotter klättrade upp i gamla vattentornet och fick en underbar utsikt... 


...därifrån fick vi också en vy över marknaden. Jag blev lite paff över att det var så svårt att få en skarp bild, men det var det verkligen...

...en liten tur ner mot marknadens tivoli gjorde vi också. Här har vi Walzer, som det var långa köer till, en favorit sedan många år tillbaks.

...i år fanns också en nyhet som var ganska extrem, därför heter den säkert också Xtreme. Men även hit var köerna långa så den tycks bli en riktig kommande favorit om den kommer åter...

...för mig var det roligare att fota än att åka, ingen skulle få mig dit lurad, det är ett som är säkert...

...när mörkret föll började man urskilja det fantastiska ljusspelet, så innan vi åkte hem igen klättrade vi än en gång upp i vattentornet och både hörde och såg sluttonerna av marknaden för detta år. Välkommen nästa år igen, hoppas vädret blir lika fantastiskt så också :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar