torsdag 14 augusti 2014

14.8.14 - ...klockan har hunnit bli halv ett på natten, jag sitter fortfarande och njuter av ett av de mäktigaste åsk-skådespel jag någonsin sett. Åskan drar sig längs kusten mot Ekenäs-hållet. Det här är nog nattens mest lyckade bild, hoppas jag får fler möjligheter att öva mig på blixtfotografering. Nästa gång skall jag komma ihåg att ta trådutlösaren med och prova ställa kameran i Bulb-läget. Klockan ett börjar det ha dragit förbi Lappvik, jag börjar söka mig hemåt, får stanna vid järnvägsövergången som blinkar rött och har bommarna nerfällda. Jag väntar och väntar. Inget tåg så jag smyger förbi bommarna och tänker att det antagligen är åskan som satt systemet ur spel. Sedan fort hem, bilderna in i datorn och konstaterar att bilderna inte blev så bra som jag hoppades, tyvärr...bättre lycka nästa gång. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar