torsdag 14 augusti 2014

13.8.14 - jag sitter på datorn och följer med på Blixtar.se om någon åska är på väg mot våra trakter. Det ser lovande ut. Åt elvatiden ringer min kusin från Hangö och säger att det är rena fyrverkeriet där, tänker att jag nog inte hinner ända ner till Hangö men hoppar i bilden och kör till Lappvik. Det verkar som om flera åskväder är på gångs samtidigt. De gula ljusen på andra sidan vattnet är gamla Koverhar som håller på att monteras ner. Ett åskväder närmar sig Koverhar men ett kommer upp längs åsen och ställer till det för mig när jag skulle fota. Det regnar som från ämbaret och haglet smäller på taket i bilen där jag sitter och försöker fota genom bilrutan. Klockan är två minuter innan tolvslaget, det brakar till ovanför mig flera gånger. Ganska skrämmande, strömmen i hamnen far och det blir bäckmörkt, men den kommer ganska fort tillbaks...klockan tickar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar