onsdag 13 augusti 2014

12.8.14 - tog en tur till Hangö med kameran. Jag står på Bulevarden och försöker fota ett stenlejon vars ansikte lyser i solen när min kusin Petski kommer körande förbi mig i sin silverglänsande Audi. Några ords konversation och vi bestämde att vi ska träffas och fota tillsammans på norra sidan av Tulludden i solnedgången. Sagt och gjort. Denna bild är ett resultat av den resan, det var en fantastiskt levande himmel, molnen spelade på himlen och scenerierna ändrade hela tiden.
Solen gick ner, jag körde hem igen, klädde av mig, gick till sängs och så hör jag åskan börja mullra på avstånd. Satt en stund i fönstret och tittade och undrade om jag borde klä på mig igen och ta en till tur med kameran. Nej sakta dog den bort och jag åter till sängs, slumrade in en stund och vaknar till av att det mullrar igen...samma procedur, ska jag gå ut eller inte? Latheten tog över och hela dagen idag har jag gått och harmats över att jag lät en sådan chans att få fina blixtbilder gå mig förbi. Det är verkligen inte många sådana möjligheter man får här i Ekenäs. Hur dum får man vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar